6 Aralık 2007 Perşembe

Kitap - Ahmet Ümit - Patasana

“Büyükbabama Fırat nedir ? diye sorduğunuzda, ‘Gündüzleri sevgilinin gözlerini yansıtan ışıktır’ derdi, ‘geceleriyse sevgilinin çözülmüş siyah saçları.’”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 33

“‘Herhalde sizin söylediğiniz gibidir’, diyerek bir geri adım attı Halaf ‘Ama sarımsağı gelin etmişler kırk gün kokusu çıkmamış,’ demekten de kendini alamadı.”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 77

“Platon Şölen adlı yapıtında, Aristophanes’in bir konuşmasına dayanarak, insanın bir türünün dört kollu, dört ayaklı, iki başlı Androgynos adlı varlık olarak yaratıldığını, ama bu mükemmel yaratığı kıskanan Zeus’un onları ayırdığını, bu yüzden insanın ömrü boyunca hep öteki yarısını aradığını anlatıyormuş.”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 209

“Sıkılmayın canım, bende yemeklerden sonra puro içiyorum. İnsan öyle kolay kolay kurtulamıyor bu Kızılderili lanetinden.
Esra boş gözlerle bakınca,
Efsaneyi duymadınız mı ? diye sordu doktor. Yerlilerin topraklarını alınca, onlarda bizi tütünle lanetlemişler. Ogün bu gündür lanet sürüyor.”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 233

“Bana teşekkür etme. Çünkü ben sana iyilik etmiyorum. Kızmıştım doğru ama senden vazgeçebileceğimi nasıl düşünürsün ? Yağmur yağmadığı için toprak, buluttan vazgeçebilir mi ? Ona gülümsemiyor diye anne yavrusundan vazgeçebilir mi ? Tarla tohumdan, başak güneşten, böcek çiçekten vazgeçer mi ? Benim senden vazgeçeceğimi nasıl düşünürsün ?”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 389

“Korku, ışığı boğan karanlık bir gece gibi aklıma, yüreğime çökmüş, bütün bedenimi sarmıştı. Evet ben bir korkaktım, ama korkaklarda intikam alırdı. İlan etmeden, sinsice bekleyerek, hiç kimsenin beklemediği bir anda… ”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 407

“Sadizmin kurucusu olan büyük Fransız felsefecisi Marquis de Sade, ‘İşlenilen tek bir cinayet vicdanızmızı sızlatabilir. Ama cinayetler artmaya başlayınca, onlarca, yüzlerce kez tekrarlanınca, vican susar,’ diyor. Bu yüzden savaşlar ölümü sıradanlaştırır.”
Ahmet Ümit – Patasana Sayfa 462

Hiç yorum yok: