6 Aralık 2007 Perşembe

Kitap - Doğan Cüceoğlu - İyi Düşün...

“Kendini keşfetme süreci içinde olan insanların başına sizin başınıza gelen türden olaylar gelir ve onlar da sizin gibi hüzünlenir, istemeyerek acı çekerler. Hüznünüzü kaybetmeyin. Acınızı ucuza satmayın. Kendinizi bulmanız için yaşam size güzel olanaklar veriyor. Bu fırsatları kullanın. Yaşamınıza yön verecek ilke ve değerleri bulma çabasına girin. Kendi öz ilke ve değerlerinizi keşfederek, onları duygu, düşünce ve davranışınızda ifade ederek, kişisel bütünlüğünüzü ve yürekliliğinizi geliştirin. İşte insanların gerçek özgürlüğü budur. Bu özgürlüğü yalamlarının temeline oturtmayanlar, kendilerinin değil, ancak başkalarının beklentilerini yaşarlar.”
Doğan Cüceoğlu – İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 23

“ ‘Kendini arayan birçok insan bu arayıştan yorulur ve vazgeçer’ dedi. Yüzüme uzun uzun baktıktan sonra, ‘Söylendiği gibi yaşamak, kendi yaşamını kurmaktan çok daha kolaydır,’ diye sözüne devam etti.”
Doğan Cüceoğlu – İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 23

“ ‘Bütün bu gözlemlerden çıkaracağımız önemli bir sonuç var; o da dünyayı olduğu gibi değil, olduğumuz gibi gördüğümüzdür. Gördüğümüzü anlatırken, esasında kendimizi, kendi paradigmamızı anlatırız.’ demişti. Bu cümleden anladığım şuydu: İnsan bir olayı anlatırken, sadece dış dünyada olup biten bir hadiseden söz etmiyor, ister istemez kendinden de söz ediyordu. Eğer dinlemesini bilirsek kişinin söylediği herşeyden o kişinin nasıl bri olduğunu az çok çıkarabilirdik.”
Doğan Cüceoğlu – İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 86

"Babamın anlattığı bir masalı hatırladım. Bir köylü oğluna 'Sen adam olmazsın,' dermiş. Adamın oğlu vezir olmuş ve babasını sarayına çağırmış. Makamına kurularak, 'Bana sen adam olmazsın derdin, bak vezir oldum,' demiş. Baba 'Ben sana vezir olamazsın demedim, adam olamazsın dedim' diye cevap vermiş."
Doğan Cüceoğlu - İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 118

"Kendini yenileyerek eski alışkanlıklarını kırabilen insan, ancak iç özgürlüğüne kavuşunca, yaşamının kendine özgü amacını keşfedebilir. Kişinin yaşamının kendine özgü amacı, o kişinin yaşamının anlamını oluşturur. Bu nedenle denilebilir ki, eski alışkanlıklaıından kurtularak kendini yenileyebilen insan yaşamının amacına, anlamına ve dolayısıyla mutluluğa kavuşabilir."
Doğan Cüceoğlu - İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 151

"Ben paradigması 'Ben yapabilirim' derken biz paradigması 'Beraberce yapabiliriz' der. Karşılıklı dayanışma biz paradigmasına bağlıdır. Bu paradigmayı kullanan kişi şöyle düşünür. 'Bana olan şeyler, beraber etkileşimimizle biçimlenir ve ben bana olan şeyleri hiçbir zaman tümüyle denetleyemem. İstediğim yere istediğim zaman giderim, ne var ki, tanıdıklarımı nasıl etkilediğimin sorumluluğu bana aittir. Değerlerim içimden gelse de, onların biz dediğimiz toplumdan kaynaklandığının farkındayım; iç kaynalarımın bir kısmının bizim iç kaynaklarımız olduğunun bilincindeyim. Zihinsel yönden sorunlarımın kökenlerinin, bizim sorunlarımızla çalıştığını bilir ve onların çözümünde bu yönü hesaba katarak bilinçli biçimde destek ve yardım ararım.' "
Doğan Cüceoğlu - İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 156-157

"Yaşam doğası gereği karşılıklı dayanışmayı öngörür. Son derece bağımsız kişiler, yaşamın doğal gereği olan karşılıklı dayanışmaya uygun düşmezler. Karşılıklı dayanışma paradigması, bağımsızlık paradigmasından daha üstün, daha olgun ve gelişmiş bir paradigmadır. Ne kadar iyi olursam olayım tek başıma ancak bir dereceye kadar başarılı olabilirim. Ama, biz biraraya geldiğimiz zaman, ikimizin ayrı ayrı başaracaklarından daha iyisini ve fazlasını yapabilme olanağımız doğar. Bu, yaşamın her alanıda doğrudur."
Doğan Cüceoğlu - İyi Düşün Doğru Karar Ver Sayfa 157

Hiç yorum yok: